A trecut aproape un an de când am hotărât să nu mai susţin training-uri pe tema managamentului timpului, am realizat că timpul angajaţilor într-un astfel de curs nu este bine investit, iar mie imi place ca ceea ce predau să aibă efect în calitatea vieţii oamenilor. În grupele cu care lucram, aveam impresia că sunt mulţi experţi în gestionarea timpului şi, cu toate acestea, ceva îi făcea să nu pună în practică şi toţi se plângeau că nu le ajunge timpul.
Pare că ne învârtim în jurul cozii, ştim cu toţii că timpul nu lucrează în favoarea noastră, dacă nu ne organizăm mai bine, avem ceva idee despre cum să prioritizăm, deja suntem experţi în matricea lui Covey şi, totuşi, la finele zilei, suntem frustraţi că a trecut prea repede timpul.
Este ca şi alimentaţia sănătoasă pe care ştim că ar trebui să o adoptăm, însă, continuăm să nu ţinem cont de ea şi, apoi, ne întrebăm de ce avem probleme de sănătate, de ce pierdem timpul pe la medici, cu analize sau, mai rău, prin spitale. Şi, chiar, dacă alimentaţia sănătoasă ar intra la categoria activităţilor neurgente, dar importante, nu realizăm că este fix ceea ce trebuie să introducem zilnic în agendă, pentru a salva ceva timp în viitor.
Am constatat că sunt cinci elemente esenţiale, care nu ne permit să ne organizăm timpul mai bine, mai ales nouă, celor care avem ceva experienţă în viaţa profesională.
Ne lăsăm atraşi în capcane
De-a lungul zilei, Universul ne trimite o sumedenie de capcane: un telefon neaşteptat de la soacră, un task suplimentar de la colegi, o reclamaţie de la un client, un prieten care trece printr-o criză existenţială, în orice caz, multe chestii neaşteptate. Ups!, ca şi când toate astea nu fac parte din viaţa zilnică, ca şi când nu am ştii că neprevăzutul face parte din prevăzut.
Mai multe detalii în articolul publicat de Garbo.